بهترین لایق شماست

محل لوگو

نظرسنجی سایت

بازدید کنندگان گرامی بیشتر چی دوست دارین در اختیارتون بزارم ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 6
  • بازدید کل : 15554

کتاب صوتی آبجی خانم


کتاب صوتی آبجی خانم

کتاب صوتی آبجی خانم اثر صادق هدایت با صدای آرزو زهرایی قصه دختری است بلند بالا، ‌لاغر، گندم گون و با لب‌های کلفت و موهای مشکی که به سبب زشت بودنش هرگز موفق نمی‌شود خواستگار پیدا کند.

برعکس خواهر کوچک او. ماهرخ، دختری است با قدی کوتاه، سفید، بینی کوچک، چشمانی گیرا و خوشرو همین موضوع باعث می‌شود که برای ماهرخ به زودی خواستگار بیاید و آبجی خانم خجالت زده و افسرده مورد طعن و سرزنش مادر و اطرافیان خود قرار گیرد.

آبجی خانم یکی از داستان‌های رئالیستی (رئالیستی انتقادی) صادق هدایت محسوب می‌شود و داستان در یک فضای بسته و فقیرانه که از نظر هدایت تمام بدبختی‌ها از آن سرچشمه می‌گیرد اتفاق می‌افتد.

در بخشی از داستان آبجی خانم می‌شنویم:

از همان بچگی آبجی خانم را مادرش میزد و با او می‌پیچید ولی ظاهرا روبروی مردم روبروی همسایه‌ها برای او غصه خوری می‌کرد دست روی دستش می‌زد و می‌گفت: این بدبختی را چه بکنم، هان؟ دختر باین زشتی را کی می‌گیرد؟ می‌ترسم آخرش بیخ گیسم بماند! یک دختری که نه مال دارد، نه جمال دارد و نه کمال. کدام بیچاره است که او را بگیرد؟ از بس که از این‌جور حرف‌ها جلو آبجی خانم زده بودند او هم کلی ناامید شده بود و از شوهر کردن چشم پوشیده بود، بیشتر اوقات خود را به نماز و طاعت می‌پرداخت. اصلا قید شوهر کردن را زده بود یعنی شوهر هم برایش پیدا نشده بود. یک دفعه هم که خواستند او را بدهند به کل حسین شاگرد نجار، کل حسین او را نخواست. ولی آبجی خانم هر جا می‌نشست می‌گفت: شوهر برایم پیدا شد ولی خودم نخواستم. شوهرهای امروزه همه عرق‌خور و هرزه برای لای جرز خوبند! من هیچ وقت شوهر نخواهم کرد….


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 261

دیدگاه های کاربران (0)

خوش آمدید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما